Wij van Werkassist vinden het belangrijk dat u weet wat onze HR-toppers allemaal aan het uitspoken zijn. Daarom nemen we een kijkje bij onze eigen Matthijs, die als interim HR manager op locatie werkt. Hoe ziet zijn werkdag er momenteel uit?
Kun je iets vertellen over MyParcel?
Sinds de 2e week van januari 2021 werk ik als Interim HR manager bij MyParcel. MyParcel is een online verzendplatform voor webshophouders. Het is een echt e-commerce bedrijf, en een dochteronderneming van PostNL. In het afgelopen jaar is dit bedrijf, dat is gevestigd in Hoofddorp, enorm gegroeid qua klanten en omzet. Maar dat is niet verrassend, gezien de toename van de online verkoop.
MyParcel zorgt ervoor dat webshophouders verzendlabels kunnen maken en hun postpakketten gemakkelijk en snel kunnen versturen aan hun klanten. De focus van de organisatie ligt op de ontwikkeling van het platform (IT / Development) en de goede klantenservice. De afdeling Development (IT) en de afdeling Customer Service zijn daarom ook de twee grootste afdelingen binnen het bedrijf. Op dit moment werken er bij MyParcel ruim 100 medewerkers. Ook worden er op de afdeling Klantenservice uitzendkrachten ingezet.
Wat zijn jouw werkzaamheden?
Ik vervang op dit moment de vaste HR manager van MyParcel. Zij is net met zwangerschapsverlof gegaan. Ik ben dus verantwoordelijk voor HR, en stuur een HR medewerker en een Office Manager aan. Mijn opdracht zal in ieder geval tot medio juni gaan duren, en wellicht krijgt het daarna ook nog een vervolg.
In de komende maanden zal ik mij voornamelijk gaan richten op de lopende HR zaken, waaronder ziekteverzuim, werving & selectie, functioneren & beoordelen, etc. Daarnaast ben ik ook betrokken bij de implementatie van een nieuw functiehuis. Ook zal ik gaan bekijken waar bepaalde HR thema’s kunnen worden verbeterd, en zal ik wat HR projecten gaan oppakken. Met name op het gebied van ziekteverzuim en arbobegeleiding valt er nog wel het één en ander te winnen. Maar goed, gezien ik hier minder uren per week ben dan de vaste HR manager, zal ik wel prioriteiten moeten stellen.
Wat wordt er van jou gevraagd als interim HR manager?
Het meeste hierover heb ik hierboven al genoemd. Maar mijn voornaamste taak is om de HR afdeling draaiende te houden, en ervoor te zorgen dat de lopende HR zaken worden opgevolgd. Dit betekent dus voornamelijk sollicitatiegesprekken, lopende ziektedossiers, disfunctioneren en ontslag. Ik wil graag dat de vaste HR manager op een goede manier terug kan keren, en weer met een goed gevoel kan gaan starten na haar verlof. En ja, waar ik dingen kan verbeteren of optimaliseren, zal ik dat zeker proberen te doen.
Ook behoefte aan een (interim) HR manager of een partner die uw HR zaken gedeeltelijk of volledig kan overnemen? Neem dan contact op met ons van Werkassist voor een kennismaking! Bel naar: 0297 820 879 of mail ons op: info@werkassist.nl.